Guvernul a adoptat în
data de 28.06.2016 Ordonanța de urgență nr. 41 care are ca scop simplificarea
procedurilor, debirocratizarea, reducerea eforturilor cetățenilor de procurare
a unor documente, consolidarea
procesului de digitalizare la nivelul administrației publice centrale.
Pe scurt vă prezentăm
avantajele acestei noi reglementări:
-
Cazierul judiciar se va solicita doar între instituții, pentru că instituțiile care vor avea nevoie de cazier judiciar
vor putea să solicite direct
la Poliție.
-
Copiile după buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor
putea fi solicitate și
trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fără să mai fie nevoie de acele documente și hârtii deplasate la o instituție sau alt.
-
Se
vor elimina copiile legalizate
pentru furnizarea serviciilor publice, instituțiile care vor cere astfel de copii după anumite documente vor putea să le legalizeze conform cu originalul pe loc.
-
La
ridicarea buletinului și a pașaportului, cetățenii vor plăti o
singură taxă și într-un
singur loc, nu vor
mai trebui să plătească diferite taxe la diferite instituții. Va fi scutită de plata taxei extrajudiciare de timbru
eliberarea cărții de identitate, eliberarea și prelungirea valabilității
actelor de identitate pentru cetățenii străini și a cazierului judiciar.
-
Adeverințele de venit pentru înscrierea
la șomaj
vor fi eliminate.
-
Instituțiile publice și organele de
specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia de a publica, din
oficiu, informaţii şi modele de
formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în
format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact
unic electronic www.edirect.e-guvernare.ro, în
varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi
editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.
-
Datele
cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui
serviciu public, care sunt colectate, deținute sau gestionate de o altă
autoritate sau instituție publică se iau direct de la respectiva autoritate sau
instituție dacă acest lucru a fost solicitat expres de către beneficiarul
serviciului public sau dacă există consimțământul expres al acestuia.
-
În cazul plății amenzii rutiere,
dificultatea semnalată de un număr semnificativ de cetățeni este reprezentată
de obligativitatea de a transmite dovada plății amenzii la unitatea de poliție.
În sensul eliminării acestei proceduri, actul normativ introduce posibilitatea transmiterii dovezii de plată
şi prin poştă electronică, respectiv eliminarea acestei obligativităţi
atunci când plata se realizează prin mijloace electronice;
-
Pentru a reduce riscurile de corupţie în obţinerea permisului
auto şi având în vedere cazurile mediatizate care au scos la iveală riscuri la
adresa siguranţei circulaţiei pe drumurile publice, se va implementa un sistem
de monitorizare şi verificare a desfășurării examenului pentru obţinerea
permiselor auto. Proba teoretică se
înregistrează video, iar cea practică audio și video.
-
În
cazul procedurii de înmatriculare auto, se introduce posibilitatea plăţii într-un cont unic a tarifelor aferente
confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare permanentă,
de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare
preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, precum şi
contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi
a permiselor de conducere.
-
Se pot plăti online amenzi de
circulație prin Ghiseul.ro
Red.
StudioLegal Av. D.I./04.07.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu