StudioLegal practică activitatea de advocacy mai ales în materia drepturilor de autor, dar și în alte materii, prin suport activ acordat clienților noștri care s-a materializat prin completări, modificări de acte normative naționale și locale la nivel de autorități/instituții publice. Atacăm acte administrative individuale sau generale nelegale. Organizăm grupuri profesionale, sociale și le asigurăm asistență juridică și reprezentare. Activăm cu efecte concrete, urmărim procese legislative și participăm cu propuneri la dezbateri publice privitoare la modificări, adoptări de acte normative.
Definiție
Advocacy este
activitatea realizată de o persoană sau de un grup de persoane care are ca scop
să influențeze deciziile luate la nivel politic, economic și social atât de
către sisteme cât și de către instituții.
Activități
de advocacy
Advocacy cuprinde diferite activități printre care campanii media, conferințe,
discursuri publice, publicarea lucărilor științifice și punerea lor în
aplicare, efectuarea de sondaje, acordarea sprijinului unei instanțe de
judecată ca terță parte pentru obiectivarea sistemului de justiție. Activitatea
de lobby este o formă de advocacy în care se face o abordare directă a
legiuitorilor pe o problemă care joacă un rol important în politica modernă.
Aceste activități
facilitează implicarea civică și acțiunea colectivă, atât de necesară la acest
moment în România.
De exemplu, cei care întreprind astfel de
activități pot depune diferite prezentări pentru a pleda pentru sau împotriva unei
anumite modificări legislative sau de interpretare a legislației.
Cea mai utilă formă de advocacy este social justice advocacy (“ceea ce ar
trebui să fie este mai just din punct de vedere social decât ceea ce este”).
Social
Justice Advocacy
Principalele
aspecte ale acestei forme de advocacy (social justice advocacy):
·
Modul în
care este administrată politica
·
Sistemele
politice pentru că acestea nu corespund nevoilor oamenilor
·
Proactivitatea
·
Propunere
de soluții politice și legislative
·
Oferirea
spațiului necesar pentru discuții publice
Alte forme
de advocacy:
- Advocacy referitor la buget - asigură angajarea proactivă a
Organizațiilor Societății Civile cu privire la bugetul de stat pentru a
face guvernul mai responsabil față de oameni și de a promova transparența.
- Advocacy cu privire la birocrație – oamenii consideră că experții au mai multe
șanse de câștig în prezentarea problemelor celor competenți să ia decizii.
- Advocacy cu privire la sănătate - sprijină și promovează drepturile de îngrijire
a sănătății pacientului, precum și consolidarea inițiativelor din domeniul
sănătății și a politicii comunitare care se concentrează asupra
disponibilității, siguranței și calității asistenței medicale.
- Advocacy pentru grupurile de interese - lobby-ul este principalul instrument utilizat
de grupurile de interese care fac advocacy în masă. Este o formă de
acțiune care nu reușește întotdeauna să influențeze factorii de decizie
politică deoarece necesită resurse și organizații eficiente.
- Advocacy legislativ - este “încrederea în stat sau în procesul
legislativ al statului” ca parte a strategiei de a crea schimbări.
- Advocacy în masă - este orice tip de acțiune întreprinsă de
grupuri mari (petiții, demonstrații, etc.)
- Advocacy mass-media - este “utilizarea strategică a mass-mediei
ca resursă pentru a promova o inițiativă de politică socială sau publică”
(Jernigan and Wright, 1996).
- Advocacy pentru Educație Specială – are în vedere drepturile studenților cu
dizabilități.
Avantajele
pentru persoanele fizice și juridice:
Advocacy, în orice formă, are ca scop să asigure că
oamenii, în special cei care sunt vulnerabili, au posibilitatea ca:
·
Poziția
lor în diferite probleme care sunt importante pentru ei să le fie auzită.
·
Drepturile
lor să fie apărate și protejate.
·
Opiniile
și dorințele lor să fie într-adevăr luate în considerare, atunci când se iau
decizii cu privire la viața lor.
Red. StudioLegal Av. D.I./07.04.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu